Silverstone: Alonso az len, Liuzzi 270-nl bukott
2006.04.30. 10:57
psgben megszta Vitantonio Liuzzi, amikor a silverstone-i teszt msodik napjn 270 km/rs sebessg krl elvesztette uralmt Red Bullja felett a Becketts kanyarkombinciban. A tempt a Renault versenyzprosa diktlta.
Hvs, bors idben folytatdott szerdn a silverstone-i teszt, s br a nyolc rsztvev csapat munkjt ezttal nem akadlyozta es, a northamptonshire-i versenyplya tvolrl sem problmamentes tesztnapnak adott otthont.
A legslyosabb incidens Vitantonio Liuzzi nevhez fzdik: a Toro Rosso olasz piltja - aki a hten a Red Bull autjt teszteli - egy ra krl slyos balesetet szenvedett a gyors Becketts kanyarkombinciban, m srtetlenl megszta az tkzst.
Liuzzi 270 km/ra krli sebessg mellett vesztette el uralmt az RB2 fltt, amely a gumifalba csapdott, s csnyn sszetrt, de amennyiben holnapig sikerl hasznlhat llapotba hozni, az olasz folytatja vele a munkt. A baleset oka egyelre ismeretlen, de a Red Bull mrnkei tanulmnyozzk az adatokat.
Tovbbi problmt jelentett a kanyarsebessgek elszr Barcelonban tapasztalt nvekedse, radsul a puhbb gumiknak ksznheten javul tapads ezttal nemcsak a versenyzk nyaknak okozott nagy megterhelst a gyors kanyarokkal teletzdelt Silverstone-ban.
Az autosport.com beszmolja szerint tbb pilta arrl panaszkodott, hogy a 9-es szm Club kanyarig egyltaln nem kell fkezni, gy a fkeknek nincs elg idejk zemi hmrskletre melegednik a plya techniksabb msodik felig.
A legjobb ideredmnyt a msodik tesztnapon egybknt a Renault versenyzprosa rte el, Fernando Alonso s a teszthez ma csatlakoz Giancarlo Fisichella egyedl tudta 1:19 al szortani a kridt. A grda elbb a belltsokkal, majd a Michelin abroncsok fejlesztsvel foglalkozott, m ebben ks dlutn nhny "kisebb mszaki hiba" htrltatta.
A harmadik leggyorsabb Jenson Button volt, a ma Silverstone-ba rkez Rubens Barrichello pedig a hatodik legjobb kridt knyvelte el. A Honda tartotta magt eddigi szoksaihoz, s ismt a nap legszorgalmasabb csapata lett - Button egymaga 137 krt teljestett. Mindketten dolgoztak a gumivlasztson, Barrichello pedig egy kisebb aero-tesztet is lebonyoltott.
A McLarennl Juan-Pablo Montoya folytatta a legjabb specifikcij Mercedes-motor tesztelst, Kimi Rikknen autjban azonban egy korbbi erforrs dolgozott, miutn Pedro de la Rosa mgtt tegnap megadta magt a msik j vltozat.
A pros a negyedik-tdik helyet szerezte meg a tabelln, mikzben a Michelin Silverstone-ra sznt gumiabroncsain dolgozott, rvid etapok sorn hasonltva ssze a klnfle keverkeket s belltsokat. A 37 krt autz Rikknent dlutn egy hidraulikai hiba ksztette megllsra.
A Red Bull az emltett Liuzzin kvl David Coultharddal tesztelt, m mindkettejknl gyorsabb volt a Toro Rosso amerikai piltja, Scott Speed. A Bridgestone-t kt egyttes, a Williams (Mark Webberrel s Nico Rosberggel a volnnl), valamint a Midland (Tiago Monteirval) kpviselte.
A BMW-Sauber hrom piltval iratkozott fel a listra, de csak kt autval vett rszt a teszten, a napot belltsi feladatokkal kezd Nick Heidfeld ugyanis fjlalta a htizmt, ezrt dlutnra tadta helyt a tesztpilta Robert Kubicnak, aki gumifejlesztssel foglalkozott. Jacques Villeneuve ekzben zavartalanul folytatta az F1.06 aerodinamikai csomagjnak s lengscsillaptinak fejlesztsi programjt.
A Renault, a McLaren s a BMW adatai hivatalosak, a tbbi csapat eredmnye a McLaren kzlsn alapul.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Silverstone |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Silverstone, Nagy-Britannia |
|
|
|
Idpont: |
2006. prilis 26., szerda |
|
|
|
Plyahossz: |
5140 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
K. Rikknen (McLaren), 2004. |
1:18.233 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:18.634 |
235.318 |
|
|
94 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:18.972 |
234.311 |
0.338 |
0.338 |
116 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:19.383 |
233.098 |
0.749 |
0.411 |
137 |
|
4. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:19.395 |
233.063 |
0.761 |
0.012 |
72 |
|
5. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:19.558 |
232.585 |
0.924 |
0.163 |
37 |
|
6. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:19.695 |
232.185 |
1.061 |
0.137 |
108 |
|
7. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:20.123 |
230.945 |
1.489 |
0.428 |
105 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:20.191 |
230.749 |
1.557 |
0.068 |
72 |
|
9. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:20.568 |
229.669 |
1.934 |
0.377 |
50 |
|
10. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:20.641 |
229.461 |
2.007 |
0.073 |
72 |
|
11. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:20.673 |
229.370 |
2.039 |
0.032 |
71 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:20.962 |
228.552 |
2.328 |
0.289 |
25 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:21.058 |
228.281 |
2.424 |
0.096 |
43 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:21.878 |
225.995 |
3.244 |
0.820 |
28 |
|
15. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:22.083 |
225.430 |
3.449 |
0.205 |
84 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0127 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:18.634 |
- (3.449) - |
1:22.083 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
| |
|