A 2006-os Renault: Az R-26-os
2006.02.11. 12:31
Az R26-os bemutatja...
A cmvd Renault-nl tisztban vannak vele, hogy a tavalyi vilgbajnoki gyzelem utn idn mg kemnyebb ellenllst kell majd lekzdenik, de azt mondjk, a hivatalosan ma bemutatott R26 tervezsnl ezt is szem eltt tartottk.
"Pontosan tudjuk, hogy egy ilyen sikeres idny utn milyen nehz versenykpesnek maradni" - mondta a kasztnirt felels technikai igazgat, Bob Bell. - "Egyetlen terleten sem ktttnk kompromisszumot, a tervezsi filozfink nem volt konzervatv. Ugyanez rvnyes Viryre, ahol a motorrt felels grda fantasztikus munkval megtallta a helyes egyenslyt a megbzhatsg s a teljestmny kztt."
"Az R26 a csapatunk rmenssgnek termke, amely azt bizonytja, hogy 2006-ban is szeretnnk a cscson maradni."
A Renault 2006-os autjt mr janur 10-n kiprbltk a spanyolorszgi Jerezben, s azta mr 2700 km-t tettek meg vele, a nagykznsg eltt azonban csak kedden, egy monaci nnepsg keretben lepleztk le.
Bell azt mondta, a Renault tervezgrdja a rmenssg ellenre is evolcis filozfit rvnyestett, amikor ltrehozta az R26-ot.
"A legszembetnbb klnbsg az aut kisebb oldaldobozain mutatkozik, de valjban az egsz aerodinamikai csomag j. Emellett ttrnk a 7 sebessges sebessgvltra, hogy minl jobban kihasznljuk a motor teljestmny- s nyomatkparamtereit" - magyarzta Bell.
"Termszetesen arra is nagy figyelmet fordtottunk, hogy megrizzk azt a j kezelhetsget, amely a tavalyi autnkat jellemezte."
A Renault ftervezje, Tim Densham hozztette: "Tudtuk, hogy az R25 kitn aut, ezrt azokra a terletekre koncentrltunk, amelyekrl gy gondoltuk, hogy a segtsgkkel tovbb fejldhetnk. Valamennyi alkatrszt tvizsgltuk, hogy cskkentsk a tmegt s javtsuk a merevsgt."
Az lcsapatok kzl a Renault volt az egyetlen, amely a tavalyi szezon utn nem ptett hibrid autt az j szablyoknak megfelel 2.4 literes, V8-as motorjhoz. Magt a 2006-os autt viszont korn kezdtk el tesztelni, ami Densham szerint kifizetd lesz.
"Szmtottunk r, hogy az els hetekben sok apr, kijavtsra vr hiba jelentkezik majd" - mondta. - "Tudtuk, hogy ltfontossg lesz a szezonnyitig megbzhatv tenni az autt, ezrt igyekeztnk minl hamarabb megtallni a megoldsokat."
"De ez volt az elnye annak, hogy mr janur elejn elkezdtnk tesztelni az j autval, mert gy knnyebben felkszlhetnk az els versenyre. Abban a tekintetben, hogy egy csapat pt-e hibrid autt a tlre, nincs egyrtelmen helyes t."
"Minden megolds kompromisszum eredmnye, s a mienk a krlmnyeket figyelembe vve a legjobb volt."
A motor "teljesen j"
Annak ellenre, hogy a Renault V8-asa a rivlisoknl ksbb mutatkozott be, az RS26 kapsbl megbzhatnak mutatkozott, a teszteken alaposan rijesztve a vetlytrsakra.
"Az RS26 teljesen j motor, amit gy ptettnk meg, hogy a lehet legjobban kiaknzza a szablyokban rejl lehetsgeket" - mondta a motorrt felels technikai igazgat, Rob White. - "Az elrsok mostantl sok lnyeges paramtert rgztenek, gy a minimlis tmeget, st, mg a slypont helyt is. Pragmatikus megkzeltst alkalmaztunk, hogy gyztes motort hozzunk ltre."
"A kasztnin dolgoz kollginkkal nylt s minden rszletre kiterjed prbeszdet folytattuk, hogy a teljes csomagot optimalizljuk. Sikerre hesen s mersz clkitzsekkel lttunk hozz a V8-as projektjhez."
Bell azt mondta, hogy a bahreini idnynyit eltt ms csapatokhoz hasonlan a Renault is jelents frisstsnek fogja alvetni az R26 aero-csomagjt, gy az els versenyen plyra lp aut "jelentsen klnbzik" majd a jelenlegitl.
A Renault, amely 2005-ben elhdtotta a konstruktri, valamint Fernando Alonso jvoltbl az egyni vilgbajnoki cmet is, idn vltozatlan felllssal vg neki az idnynek. A 2007-tl a McLarenhez tvoz Alonso csapattrsa Giancarlo Fisichella marad, a tesztpilta viszont a finn Heikki Kovalainen lesz.
A5.hu
|